Winnaars Prinses Christina Concours 2019/2020

06mrt14:0015:00Winnaars Prinses Christina Concours 2019/2020

Museum De Buitenplaats presenteert: Winnaars Prinses Christina Concours

Jents Abma speelt al 7,5 jaar hobo. Jents heeft in 2020 de 2e prijs gewonnen in de categorie 12-14 jaar van het Prinses Christina Concours Noord in Groningen. Hierbij is zij tevens als winnaar gekozen door de Laureaten jury. Momenteel speelt ze in het Frysk Jeugd Orkest en het Jong NBE Noord. Ook is ze leerling bij de Ferwerda Academie, waar ze pianoles en muziektheorie krijgt van Rein Ferwerda.

Anna Maring begon op haar vijfde jaar met viool spelen aan de Stijkers Studio in Groningen en sinds september dit jaar studeert zij klassiek viool aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Ilona Sie Dhian Ho. Begin vorig jaar werd zij geselecteerd voor prijs in de landelijke finale van het Prinses Christina Concours en dit jaar won zij de tweede prijs in de landelijke finale van het Prinses Christina Concours.
Ze deed orkestervaring op bij het Haydn Jeugd Strijkorkest. In 2020 was ze concertmeester bij dit orkest en soleerde ze met Danse Espagnole van De Falla. In hetzelfde jaar werd ze ook concertmeester bij het Atheneum Kamer Orkest van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Met dit orkest werkte ze mee aan de filmproductie van een ‘magisch muzikaal kerstverhaal’, die werd uitgezonden op NPO2.

Twan van der Wolde (tenor) begon met de AMV opleiding van Stichting Koorschool Noord Nederland op zesjarige leeftijd. Na vijf jaar werd hij hoofdsolist van het Roder Jongenskoor. Hij werd solist bij  het Rotterdams Jongenskoor, Noord Nederlands Orkest, Quink Vocal Ensemble en hij zong voor de filmproductie ‘Matterhorn’. Ook vele vocale ensembles stonden door de jaren heen voor hem op het programma.
In 2021 stond hij in de Nationale Finale van het Prinses Christina Concours met Ensemble Fier. Momenteel neemt hij als koorlid deel aan uitvoeringen van Capella Amsterdam, is hij actief als solist voor uiteenlopende Bachcantates en oratoria, en werkt hij samen met zijn zangdocente Hanneke de Wit aan het Prins Claus conservatorium in Groningen.

Op 6 maart 2022 staan deze drie jonge muzikanten in de museumzaal van Museum De Buitenplaats.
Tickets: €15,00, inclusief een bezoek aan het museum en de tuin.

Helaas is het vanwege de coronaomstandigheden niet mogelijk om gebruik te maken van uw Vriendenpas of Museumjaarkaart voor kortingen.

6 maart 2022 14:00 - 15:00(GMT+02:00)