Open Dag Museum De Buitenplaats

09oct11:0017:00Open Dag Museum De Buitenplaats

Op 9 oktober 2021 is het precies 25 jaar geleden dat toenmalig Koningin Beatrix Museum De Buitenplaats opende. Tijd om dat te vieren!
Daarom is op die dag zowel het museum als de tuin van 11.00 tot 17.00 uur gratis toegankelijk.
Voor een bezoek heeft u geen CoronaCheck QR code nodig.

Wat is er te doen?
De jubileumtentoonstelling is te bezichtigen in het Museumpaviljoen, de tuin is te bezichtigen en worden er rondleidingen georganiseerd door het Nijsinghhuis.
Er is mogelijkheid tot het kopen van koffie, thee en huisgemaakte Ierse Brack.

De rondleidingen door het Nijsinghhuis zullen plaatsvinden om 12.00, 13.00, 14.00 en 15.00 uur en u kunt zich op de dag zelf inschrijven voor deze rondleidingen. Per rondleiding zijn er 6 plekken beschikbaar.

Over de dag verspreid zullen er vier verschillende workshops worden gegeven in de Oranjerie.
Deze workshops worden georganiseerd door de Eteam-kunstenaars van VTNL. (Professionele Kunstenaars van Tynaarlo )
In elke workshop staat een door de kunstenaar gekozen werk centraal, dat nu op zaal hangt in het museum. Hierdoor krijgen de workshops een heel eigen en verschillend karakter, wat de verrassing des te groter maakt.

11.00 12.30  Anette Ebert – Ruimtelijke beelden van verschillende materialen.
12.30-14.00 Kitty Boon – Talisman van Henri de Wolf
14.00-15.30 Gea Koopman –  Arkadisch Landschap van Diederik Kraaijpoel
15.30- 16.00 Janneke Gelling – Buxus van Olga Wiese

De materialen en gereedschappen zijn aanwezig en de workshops zijn toegankelijk voor iedereen die zin heeft om mee te doen.
Op de dag zelf kun je je inschrijven bij de workshops, dus vol = vol. Per workshop zijn er 12 plekken beschikbaar.

Tevens wordt er om 14:30, alleen bij mooi weer, kinderyoga georganiseerd in de tuin onder leiding van Anouk Folkerts. Kom tot rust tussen de appelbomen in onze boomgaard.
Op de dag zelf ligt er een intekenlijst voor deze activiteit. Er is plek voor 15 deelnemers, en ook hiervoor geldt: vol = vol.

Deze dag wordt mogelijk gemaakt door Provincie Drenthe, Gemeente Tynaarlo en Stichting Vrienden De Buitenplaats.

9 oktober 2021 11:00 - 17:00(GMT-11:00)