Little Big Horn: een ode aan de baritonsaxofoon

27jun16:0017:15Little Big Horn: een ode aan de baritonsaxofoon

Little Big Horn: een ode aan de baritonsaxofoon

Deze bijzondere, 75 minuten durende voorstelling is een muzikaal-documentair concert; het is een concert waarin een beeldverhaal is verwerkt. Little big Horn toont de artistieke zoektocht van Arno Bornkamp naar de baritonsaxofoon en de emancipatiestrijd van dit te weinig gehoorde instrument. Zes belangrijke componisten schreven, speciaal voor dit project van Bornkamp, nieuwe composities.

Saxofonist Arno Bornkamp en audiovisueel kunstenaar André Arends (voormalig saxofonist) zochten elkaar na twintig jaar weer op en maakten samen de muziekvoorstelling Little Big Horn. Het middelpunt is de baritonsaxofoon, één van de grootste en machtigste instrumenten uit de familie van de saxofoons. Speciaal voor deze voorstelling werden acht componisten gevraagd de mogelijkheden en onmogelijkheden van de baritonsaxofoon te onderzoeken. Solist Arno Bornkamp brengt de composities als geen ander ten gehore en toont de worsteling die componist en musicus aangaan met de baritonsaxofoon. Het open terrein van de baritonsaxofoon wordt gaandeweg de voorstelling ontgonnen.

Met steun van het Fonds Podiumkunsten

Tickets: €15,- (binnenkort verkrijgbaar)
Concert: 16.00-17.15.

27 juni 2021 16:00 - 17:15(GMT+02:00)