Groene Open Monumentendagen

30aug11:4311:43Groene Open Monumentendagen

Op 11 en 12 september is het Open Monumentendag, één van de grootste jaarlijkse culturele evenementen in Nederland. Het thema voor 2021 is ‘Mijn monument is jouw monument’. Ook de Nederlandse Tuinenstichting laat zich zien tijdens deze dagen, door voor het derde achtereenvolgende jaar aandacht te vragen voor Groene Monumenten. Ze hebben weer een aantal monumentale tuinen bereid gevonden om dit weekend, of één van de twee dagen, open te zijn voor het publiek. Deze prachtige groene monumenten horen veelal bij een buitenplaats, een boerderij, een klooster, kasteel of landgoed. Hier ligt eeuwenoude kennis opgeslagen van moestuinen, fruitteelt, grachtenstelsels, vijvers en andere waterpartijen.

Museum De Buitenplaats opent de poorten van de tuin dit weekend speciaal voor de Groene Open Monumentendag.

Bezoek aan het museum is tegen normale toegangsprijzen.

30 augustus 2021 11:43 - 11:43(GMT-11:00)