Veel gestelde
vragen
Praktische vragen
Is Museum De Buitenplaats open?
Museum De Buitenplaats is doorgaans geopend van dinsdag tot en met zondag, van 11.00 tot 17.00 uur. Voor actuele openingstijden en uitzonderingen, raadpleeg de pagina Plan uw bezoek.
Kan ik tijdens mijn bezoek het museum verlaten, bijvoorbeeld om te lunchen?
Het is mogelijk om het museum te verlaten voor een lunch in het café, en later weer terug naar binnen te gaan voor de tentoonstelling. Tijdssloten zijn niet meer verplicht, dus u kunt naar binnen wanneer het voor u schikt. Wel moet u uw bon van de tickets laten zien.
Welke hygiènemaatregelen zijn er getroffen?
Het museum wordt geïntensiveerd schoongemaakt. Toiletten worden zeer regelmatig schoongemaakt. Dit geldt ook voor deurklinken, trapleuningen en overige contactobjecten.
Moet ik een mondkapje dragen tijdens mijn bezoek?
Nee, het is niet verplicht om een mondkapje te dragen.
Tickets
Is het noodzakelijk voorafgaand aan een bezoek online tickets te kopen?
Het is niet verplicht om online tickets te kopen. Dit kan ook aan de balie van het museum.
Wel is het nog steeds mogelijk om uw tickets van te voren te reserveren via de website.
Is het mogelijk om een ticket voor iemand anders te kopen?
Ja dat is mogelijk. Deze moet wel corresponderen met de naam van de persoon die het museum komt bezoeken.
Kan ik mijn ticket(s) na aankoop retourneren?
Eenmaal gekochte tickets kunnen niet gerestitueerd worden. Heeft u hier vragen over, neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30).
Wat gebeurt er met mijn ticket als ik niet kan komen?
Het is niet mogelijk om restitutie te krijgen voor een gekocht ticket. Heeft u vragen, neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30).
Kan ik mijn ticket(s) ruilen?
Als u uw ticket wilt ruilen, neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30).
Hoe ontvang ik mijn ticket(s)?
Zodra de bestelling is bevestigd en betaald, wordt er een e-mail met de ticket(s) gestuurd naar het door u opgegeven mailadres. De mail ontvangt u binnen enkele minuten in uw inbox. Geen mail ontvangen? Dan kan het zijn dat de e-mail in uw spambox is beland. Is de mail ook niet in de spambox terecht gekomen? Neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30).
Is het nodig om de ticket(s) te printen?
Nee, dat is niet nodig. Onze scanners kunnen de tickets vanaf mobiele telefoons lezen. Houd het ticket gereed bij de ingang van het museum en zet de helderheid van de telefoon omhoog, dit versnelt de doorloop. Als u niet in het bezit bent van een smartphone, of zitten er barsten in uw scherm, adviseren we u om de tickets alsnog te printen.
Ik heb problemen met het bestellen van een online ticket, wat moet ik doen?
Neem contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30).
Is de Museumjaarkaart of ICOM kaart geldig bij Museum De Buitenplaats?
Wij accepteren de Museumjaarkaart, Vriendenpas of ICOM kaart. Bij het bestellen van een e-ticket kunt u aangeven of u in het bezit bent van een Museumjaarkaart of ICOM kaart. Neem deze kaart mee naar het museum tijdens uw bezoek. Alleen in combinatie met een online gekochte ticket geven wij toegang tot het museum.
Rondleidingen en evenementen
Kan ik rondleidingen volgen in het museum?
Rondleidingen door het museum zijn op aanvraag mogelijk. Daarnaast worden rondleidingen gegeven in het Nijsinghhuis. Bekijk de beschikbaarheid op de pagina van het Nijsinghhuis
Kan ik ruimtes huren en evenementen organiseren bij Museum De Buitenplaats?
Wij beschikken over meerdere locaties die te huur zijn voor evenementen. Wij informeren u graag over de mogelijkheden. Stuur een mail naar [email protected].
Overig
Kan ik het Museumcafé of de Museumwinkel bezoeken zonder ticket?
Het is mogelijk om het Museumcafé of de Museumwinkel zonder een ticket te bezoeken.
Kan ik cadeaubonnen kopen?
Ja dat is mogelijk, alleen zijn deze op dit moment niet in te wisselen voor een museumbezoek. Wel kunt u ze gebruiken voor de producten uit onze winkel.
Ik zou graag film- of fotografieopnamen maken in Museum De Buitenplaats. Kan dat?
Voor vragen over opnamen in het museum kunt u terecht bij de afdeling communicatie: [email protected].
Mag ik huisdieren meenemen naar het museum?
Nee, huisdieren zijn helaas niet toegestaan. Hulphonden mogen onder begeleiding van een hulpbehoevende naar binnen. Dit dient vooraf te worden gecommuniceerd met het museum.
Plan een bezoek bij De Buitenplaats
Om uw bezoek zo prettig mogelijk te laten verlopen, bekijk ter voorbereiding de pagina’s Veelgestelde vragen en Plan uw bezoek.