Veelgestelde vragen

Praktische vragen

Is Museum De Buitenplaats open?
Museum De Buitenplaats is geopend van dinsdag tot en met zondag, van 11.00 tot 17.00 uur. Voor actuele openingstijden en uitzonderingen, raadpleeg de pagina Plan uw bezoek. Het Nijsinghhuis is op vrijdag geopend. Deze is enkel te bezoeken met een reservering. Het museumcafé is gesloten.

Wat is er nu te zien?
In het museum is tot en met 31 januari de tentoonstelling Aline Thomassen. “The wound is the place where the light enters you” te zien. Daarnaast kunt u genieten van de vaste collectiepresentatie sculpturen in de Museumtuin.

Kan ik tijdens mijn bezoek het museum verlaten, bijvoorbeeld om te lunchen?
Het is onder de huidige omstandigheden, waarin we verplicht met tijdsloten werken en zoveel mogelijk spreiding nastreven, niet mogelijk het museum tussentijds te verlaten en weer naar binnen te gaan. Het is ook niet toegestaan om het museum te verlaten en later op de dag weer terug naar binnen te gaan.

Welke hygiènemaatregelen zijn er getroffen?
Het museum wordt geïntensiveerd schoongemaakt. Toiletten worden zeer regelmatig schoongemaakt. Dit geldt ook voor deurklinken, trapleuningen en overige contactobjecten.

Moet ik een mondkapje dragen tijdens mijn bezoek? 
Het dragen van mondkapjes geldt alleen voor de binnenruimtes van het museum. Dat geldt ook voor de rondleidingen in het Nijsinghhuis.

Tickets 

Is het noodzakelijk voorafgaand aan een bezoek online tickets te kopen?
Het is verplicht om online tickets te kopen. Hiermee kunnen we u verzekeren dat u naar binnen kunt. Bestel uw tickets via onze website. In verband met de coronamaatregelen werken wij met tijdsloten van een halfuur. Zo kunnen wij het aantal bezoekers reguleren en de rust in het museum bewaren. U kunt een tijdslot kiezen tijdens het bestelproces.

Is het mogelijk om een ticket voor iemand anders te kopen?
Ja dat is mogelijk. Deze moet wel corresponderen met de naam van de persoon die het museum komt bezoeken.

Kan ik mijn ticket(s) na aankoop retourneren?
Eenmaal gekochte tickets kunnen niet gerestitueerd worden. Heeft u hier vragen over, neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30).

Wat gebeurt er met mijn ticket als ik niet kan komen?
Het is niet mogelijk om restitutie te krijgen voor een gekocht ticket. Heeft u vragen, neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30).

Kan ik mijn ticket(s) ruilen? 

Als u uw ticket wilt ruilen, neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30).

Hoe ontvang ik mijn ticket(s)?
Zodra de bestelling is bevestigd en betaald, wordt er een e-mail met de ticket(s) gestuurd naar het opgegeven mailadres. De mail ontvangt u binnen enkele minuten in jouw inbox. Geen mail ontvangen? Dan kan het zijn dat de e-mail in uw spambox is beland. Is de mail ook niet in de spambox terecht gekomen? Neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30).

Is het nodig om de ticket(s) te printen?
Nee, dat is niet nodig. Onze scanners kunnen de tickets vanaf mobiele telefoons lezen. Houd het ticket gereed bij de ingang van het museum en zet de helderheid van de telefoon omhoog, dit versnelt de doorloop. Als u niet in het bezit bent van een smartphone, of zitten er barsten in uw scherm, adviseren we u om de tickets alsnog te printen.

Ik heb problemen met het bestellen van een online ticket, wat moet ik doen?
Neem contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30).

Is de Museumkaart of ICOM kaart geldig bij Museum De Buitenplaats?
Wij accepteren de Museumkaart, Vriendenpas of ICOM kaart. Bij het bestellen van een e-ticket kunt u aangeven of u in het bezit bent van een Museum- of ICOM kaart. Neem deze kaart mee naar het museum tijdens uw bezoek. Alleen in combinatie met een online gekochte ticket geven wij toegang tot het museum.

Rondleidingen en evenementen

Kan ik rondleidingen volgen in het museum?
Op dit moment worden er op vrijdagen rondleidingen gegeven in het Nijsinghhuis. Hiervoor dient u vooraf te telefonisch te reserveren of via [email protected]

Kan ik ruimtes huren en evenementen organiseren bij Museum De Buitenplaats?
Wij informeren u graag over de mogelijkheden. Stuur een mail naar [email protected].

Overig

Kan ik het Museumcafé of de Museumwinkel bezoeken zonder ticket?
Het is mogelijk om de Museumwinkel zonder een ticket te bezoeken. Het Museumcafé is tot nader bericht gesloten. Let er wel op dat er voor de winkel maar een beperkt aantal mensen per ruimte mogen.

Kan ik cadeaubonnen kopen?
Ja dat is mogelijk, alleen zijn deze tot nader order niet in te wisselen voor een museumbezoek.

Ik zou graag film- of fotografieopnamen maken in Museum De Buitenplaats. Kan dat?
Voor vragen over opnamen in het museum kunt u terecht bij de afdeling communicatie: [email protected].

Mag ik huisdieren meenemen naar het museum?
Nee, huisdieren zijn helaas niet toegestaan. Hulphonden mogen onder begeleiding van een hulpbehoevende naar binnen. Dit dient vooraf te worden gecommuniceerd via het museum.

Menu
X