Open Dag Museum De Buitenplaats ter ere van 25 jarig jubileum

Op 9 oktober 2021 is het precies 25 jaar geleden dat het museumpaviljoen van Museum De Buitenplaats werd geopend door toenmalig Koningin Beatrix. Om dit te vieren, organiseert het museum op zaterdag 9 oktober a.s. een Open Dag, waarbij het gehele museumcomplex gratis toegankelijk is voor alle belangstellenden.

Vijfentwintig jaar geleden werd Museum De Buitenplaats in Eelde opgericht door Jos en Janneke van Groeningen (1934 – 2018, 1943 – 2007). Ter ere van dit jubileumjaar, is de tentoonstelling 25 jaar Museum De Buitenplaats – Beeld van een verzameling te zien, waarin licht wordt geworpen op de ontstaansgeschiedenis van het museum en de belangrijke rol van het echtpaar Van Groeningen. Wegens succes is deze tentoonstelling verlengd tot en met 18 april 2022.

Tijdens deze Open Dag zijn uiteraard de jubileumtentoonstelling en de beeldentuin te bezichtigen, maar daarnaast worden er ook allerlei feestelijke activiteiten georganiseerd. Zo kunt u deelnemen aan verschillende workshops een rondleiding volgen door de zeventiende-eeuwse voormalige woning van het echtpaar Van Groeningen, het Nijsinghhuis, en bij mooi weer tot rust komen in de boomgaard tijdens een sessie (kinder)yoga.

Viert u het 25-jarig bestaan met ons mee? Vooraf reserveren is niet nodig. Voor alle activiteiten kunt u zich ter plaatse aanmelden.
Het terras is geopend, waar u verse koffie of thee en Ierse Brack kunt nuttigen.
Voor deze dag heeft u geen CoronaCheck QR-code nodig.

Deze dag wordt mogelijk gemaakt door Provincie Drenthe, Gemeente Tynaarlo en Stichting Vrienden De Buitenplaats.

Voor de meest actuele informatie over de Open Dag, het museum en de tentoonstelling kunt u terecht op onze website www.museumdebuitenplaats.nl