Museum De Buitenplaats presenteert concert Meraki Trio

Zondagmiddag 13 december van 16.00-17.00 uur treedt het Meraki Trio op in het museumpaviljoen van Museum De Buitenplaats. Het trio is voor deze gelegenheid samengesteld uit: Marco Danesi, klarinet, Blanca Sanchez, viool en
Paolo Gorini, piano. Het concert is inclusief een bezoek aan de tentoonstelling en de museumtuin.

Drie verschillende persoonlijkheden komen in het Meraki Trio samen als het gaat om het spelen en denken over muziek. Het ontdekken van de essentie en de betekenis van de muziek, het uitdrukken en communiceren van hun gevoelens naar het publiek, het betrekken van hen bij een muzikale reis vol kleuren, klanken en beelden maakt dit kamermuziektrio uniek.
De naam Meraki is ontleend aan het Griekse μεράκι dat passie, en van het Turkse Merak dat nieuwsgierigheid betekent. De muzikanten voelen zich met dit woord vereenzelvigd omdat muziek hun passie is. Het plezier dat communicatie en samenspel hen brengt is niet beter te beschrijven dan Meraki.
Meraki Trio is in 2018 opgericht. Marco Danesi en Paolo Gorini zijn bovendien goede vrienden, die elkaar ontmoetten op het Conservatorium Giuseppe Verdi in Milaan. Ze zijn actief nieuwsgierig naar het hedendaagse muzieklandschap. Deze gemeenschappelijkheid is tevens de pijler van hun Duo Ebano en de reden voor de voortdurende groei en ontwikkeling ervan. Ter gelegenheid van dit concert vormen ze samen met Blanca Sanchez het Meraki Trio. Op het programma staan werken van Bruch, Brahms en Schumann. Na afloop van het concert is er de mogelijkheid om de tentoonstelling “Aline Thomassen. The wound is the place where the light enters you” en de museumtuin te bezoeken. Daarnaast wordt er bij de deur van het museumcafé tegen een kleine vergoeding snert en glühwein aangeboden om mee te nemen.

Entree: €15,00 (inclusief bezoek concert, tentoonstelling en museumtuin)
NB: reserveren uitsluitend online via de site