Museum De Buitenplaats organiseert livestream-opening voor nieuwe tentoonstelling

Directeur, bestuur, medewerkers en vrijwilligers van Museum De Buitenplaats nodigen u uit voor de livestream-opening van de tentoonstelling Aline Thomassen.The wound is the place where the light enters you op zaterdag 3 oktober om 16:00 uur. Deze opening zal live op het internet te volgen zijn via de website van het museum en is ook te raadplegen via social media.

Museum De Buitenplaats presenteert een solo-expositie van Aline Thomassen (Maastricht, 1964). Thomassen studeerde aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten Den Haag. Zij woont en werkt afwisselend in Nederland en Marokko. Thomassen staat vooral bekend om haar metersgrote getekende en geschilderde aquarellen van naakte vrouwen. Tijdens haar eerste bezoek aan Marokko in 1994 werd Thomassen getroffen door de manier waarop de universele existentiële thema’s die zij onderzoekt en verbeeldt – ontmoeting met de ander, liefde, identiteit, pijn, verlangen, eenzaamheid en gemis, verlies, woede en innerlijke strijd – zich hier manifesteren.

Aanstaande zaterdag zal de nieuwe tentoonstelling feestelijk worden geopend. Vanwege corona is besloten om deze deels digitaal te laten verlopen. Bij de tentoonstellingsopening wordt via internet een livestream georganiseerd en Museum De Buitenplaats wil iedereen van harte uitnodigen om deze bij te wonen. De tentoonstelling wordt geopend door auteur Abdelkader Benali, die tevens een bijdrage heeft geleverd aan de catalogus. Daarnaast wordt een vragenronde georganiseerd met de kunstenaar en krijgt u een kijkje achter de schermen bij de opbouw van de tentoonstelling. U kunt voor de vragenronde vanuit huis vragen stellen via de chatbox in de livestream. Raadpleeg de website van het museum voor meer informatie.

Deze tentoonstelling is mede mogelijk gemaakt dankzij de ondersteuning van de provincie Drenthe, de gemeente Tynaarlo, Kickstart Cultuurfonds, de Stichting Beringer Hazewinkel, de Rabobank, M.A.O.C. Gravin van Bylandt Stichting en de Stichting Stokroos.

Vanaf zondag 4 oktober is de tentoonstelling open voor publiek. Kunstenaar Aline Thomassen zal op zondag 4 oktober tussen 13:00 en 15:00uur in het museum aanwezig zijn om in gesprek te gaan met bezoekers en om uitleg te geven bij haar werk.

Start livestream: zaterdag 3 oktober 2020, 16:00 uur.
Museum De Buitenplaats
Hoofdweg 76, 9761 EK Eelde