Museum De Buitenplaats kijkt terug op een succesvolle reeks exclusieve lunchconcerten

Museum De Buitenplaats kijkt met een tevreden gevoel terug op een reeks van vijf georganiseerde lunchconcerten. Op maandag 10 augustus werd deze reeks afgesloten met een concert van vioolduo Tim Brackman en Floor le Coultre. Dit concert was  onderdeel van een tour die het duo zelf heeft georganiseerd mede dankzij de sponsoring van Fonds Podiumkunsten.

Het museum was blij verrast door de hoge opkomst bij de lunchconcerten. “Nagenoeg alle vijf de concerten waren uitverkocht”, zo stelt de organisatie. Normaalgesproken organiseerde het museum regelmatig een concert op zondagmiddag, maar vanwege de huidige omstandigheden door Corona was het niet mogelijk om dit door te laten gaan. Daarom werd besloten om concerten te organiseren in het museumpaviljoen waar bezoekers tussen de werken van Johan Dijkstra konden genieten van klassieke muziek. Rekening houdende met anderhalve meter afstand kon er in het museum toch een bijzondere beleving aangeboden worden voor een klein gezelschap. Aansluitend werd een lunchbuffet aangeboden en konden bezoekers de tentoonstelling en de museumtuin bekijken. De organisatie stelt dat veel bezoekers erg enthousiast waren over het concept en men weer hunkert naar bijzondere ervaringen zoals deze. Daarnaast was het voor de musici ook weer een verademing om op te mogen treden. Museum De Buitenplaats is inmiddels aan het kijken naar het plannen van nieuwe concerten medio september. Deze succesvolle reeks wordt dus vervolgd! Meer informatie over de aanstaande concerten zal binnenkort op de website van het museum te raadplegen zijn.