Museum De Buitenplaats en Rabobank ondertekenen partnership

De samenwerking tussen Museum De Buitenplaats en Rabobank Assen en Noord-Drenthe wordt voortgezet. Afgelopen maand werd het sponsorcontract ondertekend door museumdirecteur Mariëtta Jansen en directievoorzitter van de Rabobank Assen en Noord-Drenthe, Ludo Mennes.

De Rabobank heeft van nature een sterke band met de samenleving. Kunst en cultuur bepalen mede hoe deze samenleving zich ontwikkelt. Niet vreemd dus dat Rabobank zich voor kunst en cultuur interesseert en ook dit jaar partner is van Museum de Buitenplaats in Eelde. Kunst inspireert, weerspiegelt en onderzoekt. Zij is de barometer van de samenleving en laat zien in welke tijd we leven. “Dat past bij een bank die midden in de samenleving staat”, geeft directievoorzitter Ludo Mennes aan. Zo deelt de bank in de zorg voor het culturele erfgoed van morgen en draagt zij een steentje bij aan de verhoging van kunstparticipatie.

Museum De Buitenplaats is de Rabobank bijzonder dankbaar en gebruikt de sponsoring met name voor de totstandkoming van tentoonstellingen en dankt de Rabobank Assen en Noord-Drenthe voor haar support.