Coronamaatregelen Museum De Buitenplaats

Maatregelen coronavirus

1. Vooraf aan uw bezoek is het mogelijk om online een ticket te reserveren. Dit is echter niet meer verplicht, u kunt ook een ticket aan de balie kopen. Een ticket geeft toegang tot het hele museumcomplex: het Museumpaviljoen met de Museumwinkel, de Museumtuin en het Museumcafé.

2. De 1,5 meter afstand is verplicht tot en met 18 februari 2022. Dit geldt voor zowel bezoekers als medewerkers van het museum.
Na 18 februari is deze regel niet meer verplicht. Uiteraard mag u het altijd aangeven als het wel gewenst is.

3. Het dragen van een mondkapje is verplicht tot en met 18 februari 2022.
Na 18 februari hoeft u in onze gebouwen geen mondkapje meer te dragen. Uiteraard mag dit nog steeds als dit gewenst is.

4. Tot en met 25 februari is het verplicht om een corona-toegangsbewijs te laten zien bij een bezoek aan het museum, het café en de concerten. Voor het bezoek aan het museum en de tuin moet op dit moment een QR-code gescand worden. U moet dus laten zien dat u gevaccineerd, getest of hersteld bent.
Hiervoor heeft u de CoronaCheck app nodig, die vervolgens in het museum wordt gescand. Download die dus van tevoren op uw telefoon of vraag de geprinte versie aan en laat de QR-code zien aan onze medewerkers. Houd hierbij ook uw legitimatiebewijs bij de hand.

5. Handen desinfecteren. Bij de ingang van het museum en de zaal staat een desinfectiezuil. Hier kunt u uw handen desinfecteren.

6. 24 uur klachtenvrij. Wij verzoeken u om Museum De Buitenplaats enkel te bezoeken als u en uw huisgenoten tenminste 24 uur klachtenvrij zijn. Bij gezondheidsklachten verzoeken wij u om uw museumbezoek uit te stellen.

7. Volg de instructies. De museummedewerkers geven u instructies en houden de gang van zaken in de gaten. Bij vragen kunt u bij hen terecht.

8. Het is enkel mogelijk om met PIN te betalen. In het museum, de winkel en in het Museumcafé kunt u alleen met PIN betalen.

9. Wij hebben een kleine garderobe voor jassen. Neem geen grote tassen mee, want deze zijn niet toegestaan in het museum. Maximale grootte van uw tas mag A4-formaat zijn. Jassen kunt u ophangen in onze onbewaakte garderobe.

We wensen u een prettig en ontspannen bezoek!
Team Museum De Buitenplaats

Check ook onze pagina Veelgestelde vragen voor meer informatie.

Plan een bezoek bij De Buitenplaats

Om uw bezoek zo prettig mogelijk te laten verlopen, bekijk ter voorbereiding de pagina’s Veelgestelde vragen en Plan uw bezoek.