Miriam Overlach (vervangend concert van Todesfuge)

15mei14:0015:00Miriam Overlach (vervangend concert van Todesfuge)

LET OP: De gehele tour van “Theatraal concert: Todesfuge” is geannuleerd door de artiesten. In plaats daarvan komt harpiste Miriam Overlach optreden met een solovoorstelling.
Koopt u een kaartje voor dit concert, dan koopt u dus een kaartje voor het concert van Miriam Overlach.

Harpiste Miriam Overlach stelde een bijzonder programma samen met werken van bekende componisten als Domenico Scarlatti, maar ook van minder bekende als harpist en componist Marcel Tournier. Verder staat er een mooie sonate van Beethovens tijdgenoot Johann Georg Heinrich Backofen op het programma. Backofen was in zijn tijd niet alleen bekend als componist en virtuoos klarinettist, maar speelde ook harp, fluit en bassethoorn. En een compositie van de in februari vorig jaar overleden Israelisch- Roemeense componist Sergiu Natra  mag volgens Miriam niet ontbreken.
En, zo vindt Miriam: bij een museum als De Buitenplaats mag John Cage’s In a landscape niet missen!

Miriam Overlach treedt op als soliste en kamermusicus en is internationaal bekend voor haar uitvoeringen van hedendaagse muziek. Naast uitvoerder is zij vaak ook actief als initiator en artistiek leider, zoals bij Ensemble Lumaka, Composing for Harp of ‚De Thuisreiziger‘: haar muziektheaterproject voor lockdown-tijden. Miriam won eerste prijzen op het Internationaal Harp Concours ‚Martine Géliot‘, het Vriendenkrans Concours van het Koninklijk Concertgebouw en het 5de Nederlands Harp Concours. Miriam trad veelvuldig op met het Koninklijk Concertgebouw Orkest en het Nederlands Philharmonisch Orkest (Nederlandse Opera), met Ensemble Modern en het ASKO|Schönberg en met improvisatie ensembles van Anthony Braxton of Corrie van Binsbergen.
Sinds 2018 is zij hoofdvakdocente aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen en sinds 2020 docente kamermuziek en hedendaagse muziek aan het Conservatorium van Amsterdam.

Met steun van het Fonds Podiumkunsten.

Tickets: €15,00 inclusief bezoek aan museum en tuin.
Helaas is het vanwege de corona omstandigheden niet mogelijk om gebruik te maken van de Vriendenpas of Museumjaarkaart voor korting.

15 mei 2022 14:00 - 15:00(GMT+02:00)

Museum De Buitenplaats: Museumpaviljoen

Other Events