Reinild Mees en Peter Verduyn Lunel

05jun14:0015:00Reinild Mees en Peter Verduyn Lunel

De Nederlandse pianiste Reinild Mees concentreerde zich na haar opleiding op het begeleiden van zangers in recitals. In Nederland trad Reinild vaak op in het Concertgebouw en in De Doelen. Ook gaf ze concerten door heel Europa, zoals in Parijs, Londen, Berlijn, Venetië en Stockholm.
Ze nam een groot aantal CD’s op met liederen van Robert Schumann en Felix Mendelssohn, maar ook Complete Songs van Franz Schreker.
Als artistiek leider van de Stichting het 20ste-eeuwse Lied presenteerde Reinild succesvolle programma’s als “Goethe’s vrouwen” en “Vrouwenmuziekmarathon”. Deze stichting heeft ze in 1998 opgericht om het vocale oeuvre van vergeten liedcomponisten uit de vorige eeuw weer onder de aandacht te brengen. Sinds 2014 is ze artistiek leider van kamermuziekfestival ALBA ROSA VIVA!, dat inmiddels een derde editie in het Amsterdamse Concertgebouw beleefde en waarin vrouwelijke componisten de rode draad vormen.

Peter Verduyn Lunel studeerde fluit aan het Utrechts Conservatorium bij Abbie de Quant en in Londen bij William Bennet en Geoffrey Gilbert. Al tijdens zijn studie werd hij aangenomen als solo-fluitist van het Heidelberger Kammerorchester, voordat hij zich weer in Nederland vestigde als solo-fluitist van het Radio Symfonie Orkest en momenteel als solofluitist bij Phion.

Tickets: €15,00 – inclusief bezoek aan het museum en de tuin.
Helaas is het vanwege de corona omstandigheden niet mogelijk om gebruik te maken van de Vriendenpas of Museumjaarkaart voor korting.

5 juni 2022 14:00 - 15:00(GMT+02:00)