Opening NNO kamermuziekseizoen - Messing around the piano + dinerbuffet

04oct16:0016:45Opening NNO kamermuziekseizoen - Messing around the piano + dinerbuffet

Museum De Buitenplaats presenteert: Muziek op Maat (onder voorbehoud)

Loes van Ras, piano; Manuel Davila Ares; trompet en Quirijn van den Bijlaard, trombone

Quirijn van den Bijlaard studeerde aan het Rotterdams conservatorium en daarnaast aan het Conservatoire Nationale Supérieur in Lyon. Sinds  2013 is Quirijn eerste trombonist van het Noord Nederlands Orkest. Manuel Davila Ares werd geboren in Cangas ( Galicië, Spanje). Na het behalen van zijn bachelor  op het conservatorium in  San Sebastian vervolgde hij zijn studie in Essen. Manuel is sinds 2017 solo- trompettist van het Noord Nederlands Orkest. Loes van Ras studeerde in 1995 af aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen waar zij direct naar haar afstuderen de aanstelling van correpetitor aangeboden kreeg. In de jaren na haar studie volgde Loes voor haar solo-pianospel privélessen bij Marja Bon en Pascal Devoyon. Al tijdens haar studie werd zij pianiste in het Noord Nederlands Orkest. Daarnaast is Loes tegenwoordig ook in andere orkesten werkzaam als pianist, zoals het Rotterdams Philharmonisch Orkest en Koninklijke Militaire Kapel Johan Willem Friso. De passie van Loes ligt sinds de vroege jaren van haar loopbaan in het ensemble-spel en het begeleiden van solisten. Inmiddels is zij uitgegroeid tot een veelgevraagd pianiste in kamermuziek-ensembles en als begeleider van solisten en masterclasses door heel Nederland Loes maakte in het voorjaar van 2019 een concertreis naar Frankrijk waar ze o.a met het Matangi kwartet en met André van den Heuvel concerten gaf in Parijs en Honfleur. Met klarinettiste Yfynke Hoogeveen vormt zij al meer dan 20 jaar het Gauguin Ensemble. Loes werkte mee aan een aantal cd-opnames van o.a. Saxofonist Peter Stam en componist Wim Dirriwachter en de zussen Sylvia en Irene Maessen (2015). Tevens is zij studio-pianiste voor cd-opnames van muziek-uitgeverij  ‘de Haske’. Samen met Yfynke werkte zij mee aan radio- en tv opnamen van de Avro en de VPRO. Waaronder live uitzendingen vanuit de spiegelzaal Concertgebouw Amsterdam.

Tickets: €37,50 voor concert inclusief dinerbuffer (exclusief drankjes), bezoek tentoonstelling en museumtuin

(Zondag) 16:00 - 16:45(GMT+02:00)