Open Monumentendagen

11sep11:0017:00Open Monumentendagen

Op 10 en 11 september 2022 vinden de Open Monumentendagen plaats en ook Museum De Buitenplaats doet hier aan mee!
Met zowel het 17e-eeuwse Nijsinghhuis als een prachtige tuin, heeft De Buitenplaats een mooi aanbod voor deze dagen.

Het Nijsinghhuis is sinds juni 2022 geopend voor bezoekers, maar in het weekend van 10 en 11 september ook gratis toegankelijk. Op de benedenverdieping van het prachtige pand kunt u rustig vrij rondlopen en de prachtige muurschilderingen ontdekken. Eventueel kan dit met een gratis audiotour die u op uw eigen telefoon kunt beluisteren.
De bovenverdieping kunt u ook bezichtigen, maar dit kan enkel aan de hand van een rondleiding. Beide opties zijn gratis in het weekend van de Open Monumentendagen.
De rondleidingen zullen op zaterdagochtend, zaterdagmiddag en zondagmiddag plaatsvinden. Hiervoor kunt u op de dag zelf reserveren en vragen naar de beschikbaarheid. Er zit een maximale capaciteit aan van 8 personen per groep.

Wilt u ook een bezoekje brengen aan ons museumpaviljoen voor de tentoonstelling “Ogentroost – Uit de kunstcollectie van het UMCG”? Hiervoor betaalt u dan een gereduceerd tarief van €7,50.
In het café kunt u terecht voor een kleine lunch met een vers soepje, koffie of thee.

Wij zien u graag tijdens de Open Monumentendagen op 10 of 11 september!

11 september 2022 11:00 - 17:00(GMT+02:00)

Museum De Buitenplaats: Nijsinghhuis