Meraki Trio concert

13dec16:0016:45Meraki Trio concert

Museum De Buitenplaats presenteert: Muziek op Maat (onder voorbehoud)

Het Meraki Trio is in 2018 opgericht en gevestigd in Nederland. Drie verschillende persoonlijkheden komen samen als het gaat om het spelen en denken over muziek. Het ontdekken van de essentie en de betekenis van de muziek, het uitdrukken en communiceren van hun gevoelens naar het publiek, het betrekken van hen bij een muzikale reis vol kleuren, klanken en beelden maakt dit kamermuziektrio uniek. Marco Danesi en Paolo Gorini zijn bovendien goede vrienden, die houden van echt alles wat met muziek te maken heeft: het maken van muziek, het luisteren naar muziek, maar ook het praten en denken over muziek. Ze zijn actief nieuwsgierig naar het hedendaagse muzieklandschap. Deze gemeenschappelijkheid is tevens de pijler van hun duo Ebano en de reden voor de voortdurende groei en ontwikkeling ervan.

De naam van de groep is ontleend aan het Griekse μεράκι dat passie, en van het Turkse Merak dat nieuwsgierigheid betekent. De muzikanten voelen zich met dit woord vereenzelvigd omdat muziek hun passie is. Het plezier dat communicatie en samenspel hen brengt is niet beter te beschrijven dan Meraki.

Op het programma staan werken vanJohannes Brahms, Jordan Grigg en Robert Schumann

Tickets: €15,- voor concert inclusief bezoek tentoonstelling en museumtuin

(Zondag) 16:00 - 16:45(GMT-11:00)