Geannuleerd: Ilona Timchenko soloconcert + dinerbuffet

27sep16:0016:45Geannuleerd: Ilona Timchenko soloconcert + dinerbuffet

Museum De Buitenplaats presenteert: Muziek op Maat
(Geannuleerd i.v.m. Corona)

De op de Krim geboren Ilona Timchenko won in 2007 de eerste prijs in de Third Abstract Securities Landor Competition waardoor ze een platencontract in de wacht sleepte. In totaal won Ilona al meer dan twintig prijzen bij internationale concoursen, waaronder zeven eerste prijzen. Als eerste pianist ter wereld voerde zij de complete 24 Preludes en Fugas van Shostakovich uit in Italië. In 2010 tekende ze een contract om het complete pianorepertoire van een van de grootste hedendaagse Spaanse componisten, Anton Gacria Abril, op te nemen. De eerste twee CD’s werden in in september 2012 uitgebracht. De pianiste trad onder meer op in de Wigmore Hall, de Anton Philips Zaal in Den Haag, de Musikverein in Wenen, het Concertgebouw in Amsterdam, de Grote Zaal van het conservatorium van Moskou en de Monumental Theatre in Madrid. Ilona is artistiek leider van het Peregrinos Musaicales Festival in Santiago de Compostella in Spanje. Op het programma staat in ieder geval Schumanns Kreisleriana opus 16.

(Zondag) 16:00 - 16:45(GMT+02:00)